● Jméno: Pan Jindřich
● Věk: 42 let
● Vzdělání: Vyučen, bez maturity
● Pozice: Zedník
● Výchozí situace/problém zákazníka: Náš klient pracoval několik let pro lokální stavební firmu. V nepřehledné době v období první vlny koronaviru měla firma potíže s rušením zakázek a dostala se do přechodných problémů.
● Jak reagoval zaměstnavatel: Pan Jindřich dostal výpověď SMSkou ve znění: „Máš padáka, do práce už nechoď.“ Žádnou jinou výpověď neobdržel, poštou mu dorazil pouze zápočtový list.
● Jaké byly další kroky klienta: Na Facebooku při hledání možností, jak řešit svou situaci objevil společnost Neplatnyvyhazov.cz, na kterou se neprodleně obrátil. I když s tím neměl zkušenosti, nakonec se rozhodl oslovit tuto společnost a seznámit její pracovníky s problémem, který ho potkal.
● Jak situaci řešil Neplatnyvyhazov.cz: Zaměstnanci společnosti Neplatnyvyhazov.cz vysvětlili panu Jindřichovi, jak zaměstnavatel pochybil. Výpověď lze totiž podat pouze písemnou formou a doručení SMS zprávou není podle zákonné normy možné. Ještě téhož dne s nimi pan Jindřich uzavřel smlouvu o spolupráci a společně podali žalobu k soudu.
● Výsledek: Advokátem byla následně vymožena náhrada mzdy za 12 měsíců. Jako argumenty uvedl nedodržení písemné formy výpovědi a špatný způsob doručení výpovědi. Obě tyto náležitosti jasně definuje zákon. Náš klient se navíc podle platné legislativy mohl vrátit do jeho původního zaměstnání.
Chcete posoudit vaši výpověď?